Paperless w logistyce i magazynowaniu

28 lipca 2021
Czas czytania: 3 minuty

Transformacja w kierunku przemysłu 4.0 spowodowała digitalizację i automatyzację większości procesów biznesowych, w tym także cyfryzację obiegu dokumentów. Paperless, czyli eliminacja tradycyjnego, papierowego obiegu dokumentów na rzecz ich cyfrowej wersji, staje się coraz bardziej popularna w logistyce i magazynowaniu.

Co to jest paperless? 

Paperless to strategia działania umożliwiająca pełną rezygnację z papieru. Wdrożenie takiego rozwiązania pozwala całkowicie wyeliminować tradycyjne dokumenty papierowe na rzecz ich elektronicznych wersji. Elektroniczny obieg dokumentów usprawnia wiele procesów biznesowych i pomaga uporządkować dokumentację i archiwa, dlatego na to rozwiązanie decyduje się coraz więcej firm. W ostatnich latach ten trend stał się popularny nie tylko wśród dużych korporacji, ale także wśród średnich i małych przedsiębiorstw.

Korzyści wynikające z podejścia paperless w logistyce i magazynowaniu

Wdrożenie rozwiązań paperless w logistyce pozwala znacząco skrócić czas dostaw usprawniając procesy związane z załadunkiem i rozładunkiem towaru. Elektroniczne listy przewozowe wyszukuje się w kilka sekund - w przeciwieństwie do sterty papierowych dokumentów, które często giną i są nieposegregowane.

Jedną z największych zalet elektronicznych dokumentów jest jednak obniżenie kosztów związanych z obsługą i archiwizacją dokumentów papierowych. Wprowadzenie rozwiązania paperless do firmy to jednorazowa inwestycja, która eliminuje wydatki związane z zakupem papieru i tuszu do drukarki oraz akcesoriów biurowych, co w perspektywie czasu pozwala zaoszczędzić dużo pieniędzy.

Kolejną korzyścią jest bezpieczeństwo dokumentów. Papierowe dokumenty podatne są za zniszczenia, wycieranie tuszu, zabrudzenia oraz zagubienia. Te wszystkie zagrożenia nie dotyczą ich elektronicznych wersji. Ponadto robienie kopii dokumentów elektronicznych jest o wiele szybsze i tańsze niż tych papierowych.

Podejście paperless ma także zbawienny wpływ na środowisko naturalne. Korzystanie z dokumentów online pozwala oszczędzić wiele ton papieru rocznie. Warto dodać, że do wyprodukowania 1 tony papieru potrzeba wyciąć 17 drzew. Dużo, prawda?

Nasze rozwiązania paperless

Jako eksperci we wdrażaniu nowych technologii w swojej ofercie posiadamy rozwiązania paperless. Nasz autorski system magazynowy WMS Rewista umożliwia kompleksowe zarządzanie dokumentami w chmurze - rejestruje i kontroluje procesy logistyczne, dzięki czemu wszystkie ważne dokumenty, raporty, dane i archiwa są dostępne w jednym miejscu.

Jesteśmy także dystrybutorem urządzeń obsługujących elektroniczne dokumenty, takich jak tablety i komputery mobilne Zebra Technologies, Honeywell, Datalogic czy Advantech. Są to np. tablety z serii ET5X od Zebry, dzięki którym podpiszemy dokumenty za pomocą rysika, bez konieczności ich drukowania. W naszej ofercie posiadamy także rozwiązanie Label Clouds od NiceLabel, które umożliwia cyfrowe zarządzanie etykietami i przechowywanie wszystkich projektów w chmurze.

 

Zrezygnuj z papieru i podnieść efektywność swojego biznesu! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach paperless.

 

 

‹ Wróć do listy aktualności

Zebra
Honeywell
Adventech Dlog
Soti
Extreme
ProGlove
Nice label
Datalogic
Printronix Auto ID
51T Charging

Adres korespondencyjny:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Męczenników Oświęcimia 40, 41-922 Radzionków

tel. 32 388 08 80
zapytania@aspekt.net.pl

Adres rejestrowy:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Sobieskiego 11/E6
40-082 Katowice

NIP: 6262687188
REGON: 276 465 720
KRS: 0000122442

Sąd Rejonowy Katowice - Wschód, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał Zakładowy: 272 500,00 PLN

Formularz kontaktowy

Masz pytania lub potrzebujesz wyceny? Wyślij poniższy formularz, skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.