„Napędza nas wspólna energia”. Firma Aspekt świętuje swoje 20-lecie.

- W skali makro wyzwaniem, jakie stoi przed naszą branżą, jest implementacja nowych technologii, szczególnie szeroko pojmowanych technologii wizyjnych w operacjach produkcyjnych i logistycznych – mówi Marek Kuropieska, prezes zarządu firmy Aspekt sp. z o.o., która właśnie świętuje swoje 20-lecie.

Aspekt sp. z o.o. to polska firma technologiczna, lider w branży automatycznej identyfikacji. Spółka ma w dorobku współpracę z takimi tuzami jak LPP, CCC, IKEA, Whirlpool, Forte, Nowy Styl Group czy DHL. Z powodzeniem funkcjonuje nie tylko na polskim, ale również na zagranicznych rynkach – w Europie i poza nią - a wśród jej partnerów znajdują się światowi liderzy w swoich branżach, firmy takie jak: Zebra, ScanSource, Advantech DLoG, Inexto czy Honeywell. Aspekt z sukcesami rozwija też swoje autorskie pomysły z systemem Rewista WMS na czele i stale rozszerza ofertę o kolejne usługi.

Rozmowa z Markiem Kuropieska, prezesem zarządu Aspekt sp. z o.o.

Spółka Aspekt świętuje swoje 20-lecie. Jak wyglądały wasze początki?

Marek Kuropieska, prezes zarządu Aspekt sp. z o.o.: - Gdy zaczynaliśmy, automatyczną identyfikacją kodu kreskowego zajmowało się na polskim rynku niewiele firm. To była właściwie działalność pionierska, a więc niełatwa, ale też stwarzająca ogromne możliwości, które – jak sądzę – dobrze wykorzystaliśmy.

Które wydarzenia uznałby Pan za przełomowe dla firmy w ciągu tych dwudziestu lat?

- Z punktu widzenia stricte biznesowego jednym z przełomowych momentów było na pewno włączenie do oferty naszego systemu WMS Rewista. To była dla nas zupełnie nowa działka, wypełnienie potrzeb klientów w innym niż dotychczas obszarze. Wcześniej sprzedawaliśmy tylko urządzenia pod oprogramowanie, które klient mógł sobie kupić na rynku, a dzięki naszemu własnemu WMS-owi możemy dostarczać klientom także rozwiązania software`owe wspomagające zarządzanie magazynem.

Z perspektywy tych pięciu czy sześciu lat funkcjonowania naszego systemu WMS na rynku, widzimy, że zainwestowanie w niego byłobardzo dobrą decyzja. Ten system jest oferowany, wdrażany, rozwijany i dla nas nadal niezwykle ważny.

Jeśli natomiast chodzi o naszą bardziej wewnętrzną, firmową perspektywę to jednym z momentów przełomowych była przeprowadzka do naszej obecnej siedziby. Gdy patrzy się z zewnątrz to może się wydawać mało istotnym faktem, ale przeprowadzka w niesamowity sposób wpłynęła in plus na wygodę pracy, efektywność, komunikację, ale też atmosferę. Wcześniej gnieździliśmy się w kamienicy, byliśmy porozrzucani po piętrach i przez pół dnia mogliśmy się nie widywać. Teraz jesteśmy w jednymmiejscu i wszystko sprzyja temu, żebyśmy mogli pracować jak dobrze zgrany zespół.

Aspekt ma dzisiaj imponującą listę dużych zagranicznych partnerów. Co Wam daje stała współpraca z nimi, poza oczywistymi korzyściami biznesowymi?

- Wyznajemy zasadę, że uczymy się dla i dzięki klientom. Ich potrzeby stawiają przed nami wyzwania, dają możliwość zbierania nowych doświadczeń i są zachętą do odkrywania niestandardowych rozwiązań. Uczymy się tego również od naszych partnerów, pośród których jest wiele znaczących firm o globalnym zasięgu i imponującej historii. Trudno wyobrazić sobie lepsze wzory wytrwałości , konsekwencji, kreatywności, biznesowej sprawności niż te reprezentowane przez naszych partnerów.

Technologia auto id jest dzisiaj niesamowicie rozwinięta. Jest jeszcze coś do odkrycia albo usprawnienia w tej dziedzinie?

- Zawsze. Technologia rozwija się przecież cały czas. W skali makro wyzwaniem, jakie stoi przed naszą branżą, jest implementacja nowych technologii, szczególnie szeroko pojmowanych technologii wizyjnych w operacjach produkcyjnych i logistycznych, także z wykorzystaniem naszego własnego oprogramowania.

Jeśli chodzi o skalę mikro, to dzisiaj mamy takie portfolio produktów i usług, które pozwala nam zaprojektować dowolny magazyn. Nie mówię oczywiście o projektowaniu architektonicznym. Patrzymy na magazyny z perspektywy procesów logistycznych. Jak duży powinien być magazyn, żeby zabezpieczył rozwój firmy na najbliższe lata? Jak typ składowania będzie odpowiedni dla towarów, które przechowuje klient? Jak ustawić regały, żeby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń biorąc pod uwagę koszty inwestycyjne, skalowalność, bezpieczeństwo obsługi i inne wymogi? Jak uzbroić ten magazyn w system informatyczny, który będzie nim sterował i urządzenia, dzięki którym procesy będą realizowane? Jak go oznakować? Na te wszystkie pytania możemy pomóc naszym klientom odpowiedzieć, a następnie wesprzeć ich we wdrożeniu wybranych rozwiązań, serwisowaniu, dostarczaniu materiałów eksploatacyjnych dla urządzeń i wszystkich modyfikacjach, jakich klient chce dokonać.

To przecież nie jest tak, że raz wybrane rozwiązania będą się sprawdzać już zawsze. Każdy magazyn żyje, zmianie ulegają procesy, które są w nim realizowane, pojawia się nowa technologia, dochodzą nowe potrzeby. Teraz na przykład firmy stoją przed dużym zadaniem migracji z urządzeń opartych na systemie Windows na urządzenia oparte o system Android. To jest wyzwanie na najbliższy rok, może dwa lata.

Jakie Aspekt ma plany i marzenia na przyszłość? Jakie nowe perspektywy dla swojej działalności widzicie?

- Ostatnie trzy lata to była bardzo duża dynamika naszego wzrostu, w każdej gałęzi naszej działalności – czy to związanej ze znakowaniem magazynów, czy oprogramowaniem WMS, czy w końcu dostawami urządzeń. Dostrzegamy oczywiście dziedziny, w których moglibyśmy zrobić więcej i to jest nasze zadanie na przyszłość – rozwijanie kompetencji w obszarach, których teraz wystarczająco jeszcze nie eksplorujemy.

Jaką firmą jest dzisiaj Aspekt? Jak by pan ją scharakteryzował?

- Jest to dojrzała firma. Pełnoletnia. Ma bardzo stabilną pozycję na rynku, jest rozpoznawalna jako firma ekspercka, z dużą wiedzą i doświadczeniem. To są filary, które dają gwarancję i zapewniają bezpieczeństwo klientom, którzy zapraszają nas do współpracy przy swoich projektach. Za dobry prognostyk na przyszłość uznaję fakt, że klienci często nas sobie polecają. To nas bardzo cieszy.

Poza tym wszystkim jesteśmy po prostu grupą fajnych, zżytych ludzi, którzy lubią ze sobą pracować. Ta wspólna energia nas napędza.


Swoje 20-lecie firma Aspekt będzie świętować 30 maja w kompleksie Fabryka Wełny Hotel & Spa w Pabianicach. Sponsorami wydarzenia są: Zebra | www.zebra.com (Gold Sponsor i współorganizator), ScanSource | www.scansource.com (Silver Sponsor), Advantech DLoG | www.advantech.com (Silver Sponsor).

‹ Wróć do listy aktualności

Adventech Dlog
Nice label
Zebra
Extreme
Datalogic
Honeywell

Aspekt Sp. z o. o
Męczenników Oświęcimia 40
41-902 Radzionków

tel. 32 388 08 80
biuro@aspekt.net.pl

NIP: 6262687188
REGON: 276 465 720
KRS: 0000122442

Sąd Rejonowy w Gliwicach
X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Kapitał Zakładowy: 435 000,00 pln (wpłacony w całości)

Formularz kontaktowy

Masz pytania lub potrzebujesz wyceny? Wyślij poniższy formularz, skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.

Siedziba firmy Aspekt