Dlaczego urządzenie mobilne się zacina?

12 sierpnia 2021
Czas czytania: 4 minuty

Jednymi z najczęściej pojawiających się problemów z urządzeniami mobilnymi jest ich zawieszanie się lub zaprzestanie działania. Kiedy tablet lub komputer mobilny wykorzystywany w logistyce tnie się, może to prowadzić, do poważnych strat wynikających z wydłużonego czasu. Nawet sporadyczne zacinanie się urządzeń może być uciążliwe, powodować przestoje oraz obniżać produktywność pracowników. 

Co zrobić gdy zacina się urządzenie mobilne wykorzystywane na magazynie?

Drobne awarie w czytnikach, terminalach radiowych czy komputerach mobilnych takie jak zacinanie się ich, w większości przypadków nie są powodem do zmartwień i można je w prosty sposób rozwiązać. Jak sobie z nimi radzić? Oto kilka naszych wskazówek.

Sprawdź dostępne aktualizacje

Aktualizowanie aplikacji systemowych jest często ignorowane przez użytkowników urządzeń mobilnych, a nie powinno! Aktualizacje systemu mają bardzo duży wpływ na poprawne działanie urządzenia mobilnego, dlatego to bardzo ważne, aby na bieżąco pobierać i instalować aktualizacje systemowe. Niestety, proces aktualizacji oprogramowania do jego nowszej wersji potrafi być skomplikowany. Warto wtedy zlecić aktualizacje autoryzowanemu serwisowi, który przeprowadzi całą operację w bezpieczny i sprawny sposób.

W przypadku, kiedy wszystkie aplikacje systemowe posiadają najnowsze aktualizacje, należy sprawdzić, czy awaria dotyczy całego urządzenia, czy jednej aplikacji zewnętrznej. Jeśli problem pojawia się tylko podczas używania konkretnej aplikacji, trzeba sprawdzić jej aktualizację lub chwilowo zakończyć jej działanie i uruchomić ją ponownie. Jeśli oba sposoby nie zadziałają, zalecamy wykonać reinstalację aplikacji.

Usuń niepotrzebne pliki i czyść pamięć podręczną

Działanie niektórych aplikacji i procesów może być znacznie wolniejsze w przypadku niewystarczającej ilości dostępnej pamięci. Zapełniony dysk zawsze spowalnia pracę urządzenia mobilnego, takiego jak komputer czy drukarka mobilna, dlatego należy kontrolować ilość miejsca na dysku oraz na bieżąco usuwać nieużywane aplikacje i pliki.

Bardzo istotne jest także, aby regularnie czyścić pamięć podręczną urządzenia. Pamięć podręczna to mechanizm, który przechowuje dane o ostatnio odwiedzanych stronach internetowych i używanych aplikacjach. Mechanizm ten jest przydatny, jednak zapisywane przez niego pliki tymczasowe zajmują dość dużo miejsca w pamięci urządzenia. Opcja usuwania plików cache zazwyczaj znajduje się w ustawieniach urządzeń mobilnych.

Spróbuj włączyć i wyłączyć ;)

Ta metoda, pomimo swojej prostoty, potrafi być bardzo skuteczna! W sytuacji, gdy na urządzeniu mobilnym uruchomionych jest kilka procesów naraz, każde z nich może nagle przestać działać prawidłowo, co może skutkować błędem. Wyłączenie urządzenia na kilka sekund umożliwia wyczyszczenie i odświeżenie pamięci RAM oraz przywraca jego standardową wydajności.

Zanieś urządzenie mobilne do serwisu

Wspomniane wcześniej sposoby nie działają? Chwilowe, ale powtarzające się awarie mogą wynikać z uszkodzeń wewnętrznych urządzenia. W takim przypadku należy jak najszybciej zanieść zepsute urządzenie do serwisu. Nawet drobne usterki mogą spowodować jego trwałe i nienaprawialne uszkodzenie, dlatego nie należy zwlekać z jego naprawą.

Warto także oddawać urządzenia mobilne na okresowy przegląd techniczny. Regularne przeprowadzanie działań profilaktycznych to najlepszy sposób utrzymania wysokiej wydajności sprzętu.

 

Masz problem ze swoim urządzeniem mobilnym? Wybierz serwis Aspekt i skontaktuj się z nami!

Jesteśmy autoryzowanym partnerem i Honeywell, Zebra Technologies, Soti, Advantech, Datalogic i Nice Label. Swoim klientom zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc w ramach usług gwarancyjnych i pogwarancyjnych. Wsparcie techniczne dostarczane jest przez wykwalifikowanych, kompetentnych specjalistów, którzy dzięki specjalistycznym szkoleniom oraz znajomości najnowszych technologii rozwiążą nawet najtrudniejsze problemy!

‹ Wróć do listy aktualności

Zebra
Honeywell
Adventech Dlog
Soti
Extreme
ProGlove
Nice label
Datalogic
Printronix Auto ID
51T Charging

Adres korespondencyjny:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Męczenników Oświęcimia 40, 41-922 Radzionków

tel. 32 388 08 80
zapytania@aspekt.net.pl

Adres rejestrowy:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Sobieskiego 11/E6
40-082 Katowice

NIP: 6262687188
REGON: 276 465 720
KRS: 0000122442

Sąd Rejonowy Katowice - Wschód, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał Zakładowy: 272 500,00 PLN

Formularz kontaktowy

Masz pytania lub potrzebujesz wyceny? Wyślij poniższy formularz, skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.