Rozkwit e-commerce w roku lockdownu

4 stycznia 2021
Czas czytania: 3 minuty

W 2020 sprzedaż produktów spożywczych, elektroniki, sprzętu outdoorowego a nawet żywności dla zwierząt domowych wzrosła najgwałtowniej od samego początku handlu w sieci. Obecnie 73% internautów robi zakupy w sieci w niemal każdym możliwym asortymencie (dane z „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska”.) Nic dziwnego, że imponujący, długofalowy wzrost widać także w całym obszarze usług B2B, niezbędnych do funkcjonowania sektora e-commerce.

Po latach wzrostu organicznego, handel w internecie przechodzi właśnie rewolucję porównywalną z efektami wynalezienia maszyny parowej. Największe wyzwanie dla biznesu w nadchodzących miesiącach to wyciągnięcie z owej rewolucji maksimum korzyści. Nałożone przez rząd restrykcje spowodowały, że firmy musiały dostosować się do nowych warunków pracy albo upaść. Pojawiły się systemy IT przeznaczone wyłącznie dla logistyki, produkcji i handlu, które znacząco usprawniły działanie firm i przedsiębiorstw a bezdotykowe, mobilne urządzenia ułatwiły pracę w magazynach. Kluczowe procesy zostały usprawnione w obszarze całego łańcucha logistycznego. Ci, którzy takich rozwiązań nie posiadali, musieli szybko dopasować się do zmieniających się warunków.

Sektor e-commerce w rozkwicie

W ostatnich miesiącach można było zaobserwować ciągły rozwój handlu elektronicznego w przedsiębiorstwach. Cała branża e-commerce nabrała wówczas większego znaczenia. Spora część biznesu przeniosła się do wirtualnej przestrzeni, w związku z czym największe zapotrzebowanie odnotowaliśmy na urządzenia typowo technologiczne. Niezbędne okazywały się drukarki oraz terminale mobilne, przeznaczone dla magazynierów i kurierów, które bardzo usprawniły i ułatwiły cały procesy logistyczne. - mówi Marek Kuropieska, prezes zarządu firmy Aspekt.

Kompletowanie wysyłek, spedycja, zarządzanie stanami magazynowymi i setki innych, składających się na obsługę logistyczną zamówień warto powierzyć doświadczonym fachowcom, którzy wezmą na siebie takie czynności jak badanie potrzeb, planowanie i projektowanie procesów logistycznych, w tym przyjęcia towaru, kompletacja, kontrola jakości, wydanie towaru i obsługa zwrotów.

Sprawdzony partner gwarancją sukcesu w e-commerce

Kolejnym wyzwaniem jest przygotowywanie ergonomicznych stanowisk, znakowanie oraz wyposażenie w stoły do pakowania i kompletacji, dostosowane do produktu oraz pracy w pozycji stojącej lub siedzącej. I tu również może pomóc zespół fachowców Aspektu, który poza kompleksowymi rozwiązaniami dla procesu pickingu/kompletacji zapewni wyposażenie sprzętowe, m.in. tablety i skanery, urządzenia ubieralne, takie jak HD4000 firmy Zebra, wyświetlacze mocowane na głowie, skanery pierścieniowe ProGlove i rozwiązania do voice pickingu. Nie bez znaczenia jest również serwis zapewniany przez firmę Aspekt. Obejmuje on między innymi gwarancję prawidłowego funkcjonowania dostarczonych rozwiązań i braku przestojów, co przy natężeniu zamówień w pickach sprzedażowych jest czynnikiem kluczowym.

‹ Wróć do listy aktualności

Zebra
Honeywell
Adventech Dlog
Soti
Extreme
ProGlove
Nice label
Datalogic
Printronix Auto ID
51T Charging

Adres korespondencyjny:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Męczenników Oświęcimia 40, 41-922 Radzionków

tel. 32 388 08 80
zapytania@aspekt.net.pl

Adres rejestrowy:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Sobieskiego 11/E6
40-082 Katowice

NIP: 6262687188
REGON: 276 465 720
KRS: 0000122442

Sąd Rejonowy Katowice - Wschód, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał Zakładowy: 272 500,00 PLN

Formularz kontaktowy

Masz pytania lub potrzebujesz wyceny? Wyślij poniższy formularz, skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.