Rozkwit e-commerce w roku lockdownu
W 2020 sprzedaż produktów spożywczych, elektroniki, sprzętu outdoorowego a nawet żywności dla zwierząt domowych wzrosła najgwałtowniej od samego początku handlu w sieci. Obecnie 73% internautów robi zakupy w sieci w niemal każdym możliwym asortymencie (dane z „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska”.) Nic dziwnego, że imponujący, długofalowy wzrost widać także w całym obszarze usług B2B, niezbędnych do funkcjonowania sektora e-commerce.
Po latach wzrostu organicznego, handel w internecie przechodzi właśnie rewolucję porównywalną z efektami wynalezienia maszyny parowej. Największe wyzwanie dla biznesu w nadchodzących miesiącach to wyciągnięcie z owej rewolucji maksimum korzyści. Nałożone przez rząd restrykcje spowodowały, że firmy musiały dostosować się do nowych warunków pracy albo upaść. Pojawiły się systemy IT przeznaczone wyłącznie dla logistyki, produkcji i handlu, które znacząco usprawniły działanie firm i przedsiębiorstw a bezdotykowe, mobilne urządzenia ułatwiły pracę w magazynach. Kluczowe procesy zostały usprawnione w obszarze całego łańcucha logistycznego. Ci, którzy takich rozwiązań nie posiadali, musieli szybko dopasować się do zmieniających się warunków.
Sektor e-commerce w rozkwicie
W ostatnich miesiącach można było zaobserwować ciągły rozwój handlu elektronicznego w przedsiębiorstwach. Cała branża e-commerce nabrała wówczas większego znaczenia. Spora część biznesu przeniosła się do wirtualnej przestrzeni, w związku z czym największe zapotrzebowanie odnotowaliśmy na urządzenia typowo technologiczne. Niezbędne okazywały się drukarki oraz terminale mobilne, przeznaczone dla magazynierów i kurierów, które bardzo usprawniły i ułatwiły cały procesy logistyczne. – mówi Marek Kuropieska, prezes zarządu firmy Aspekt.
Kompletowanie wysyłek, spedycja, zarządzanie stanami magazynowymi i setki innych, składających się na obsługę logistyczną zamówień warto powierzyć doświadczonym fachowcom, którzy wezmą na siebie takie czynności jak badanie potrzeb, planowanie i projektowanie procesów logistycznych, w tym przyjęcia towaru, kompletacja, kontrola jakości, wydanie towaru i obsługa zwrotów.
Sprawdzony partner gwarancją sukcesu w e-commerce
Kolejnym wyzwaniem jest przygotowywanie ergonomicznych stanowisk, znakowanie oraz wyposażenie w stoły do pakowania i kompletacji, dostosowane do produktu oraz pracy w pozycji stojącej lub siedzącej. I tu również może pomóc zespół fachowców Aspektu, który poza kompleksowymi rozwiązaniami dla procesu pickingu/kompletacji zapewni wyposażenie sprzętowe, m.in. tablety i skanery, urządzenia ubieralne, takie jak HD4000 firmy Zebra, wyświetlacze mocowane na głowie, skanery pierścieniowe ProGlove i rozwiązania do voice pickingu. Nie bez znaczenia jest również serwis zapewniany przez firmę Aspekt. Obejmuje on między innymi gwarancję prawidłowego funkcjonowania dostarczonych rozwiązań i braku przestojów, co przy natężeniu zamówień w pickach sprzedażowych jest czynnikiem kluczowym.