Automatyzacja zamówień w e-sklepie
Końcówka roku to dla branży e-commerce i firm kurierskich najgorętszy okres. Żeby paczka na czas trafiła ze sklepu internetowego do klienta niezbędna jest odpowiednia technologia wspierająca logistykę zamówień.
Okres, który zaczyna się od „czarnego piątku” i trwa przez „cyfrowy poniedziałek”, mikołajki i święta aż po zimowe wyprzedaże, to żniwa dla branży e-commerce i firm kurierskich. Liczba zamówień w tym okresie rośnie, według różnych szacunków, nawet o 70 proc. Ten pik dotyczy w głównej mierze sektora B2C. Dla firm to szansa na konkretne zyski, o ile tylko potrafią sprawnie wspiąć się na zimowy szczyt paczkowy i zautomatyzować proces zamówień w e-commerce. Jest to – jak każda zimowa wyprawa górska – spore wyzwanie, które wymaga technologicznego wsparcia.
Technologia wspiera zimowe szaleństwo zakupowe
– Bez automatyzacji trudno mówić o wydajnym e-commerce. Technologia zwiększa wydajność firm, pozwala kontrolować poprawność wydań (np. porównując w locie fizyczną wagę paczki z sumą wag towarów, które według zamówienia powinny się w niej znaleźć), a następnie pomaga sprawnie obsłużyć proces zwrotów – mówi Marek Kuropieska, prezes zarządu firmy Aspekt Sp. z o.o.
Kwestia zwrotów to element niezwykle istotny, bo nawet co drugi zamówiony w e-sklepie produkt wraca do magazynu, co wiąże się m.in. z koniecznością przeprowadzenia kontroli jakości, przepakowania go i przeetykietowania. Warto korzystać z odpowiedniego wsparcia technologicznego dla sklepu internetowego i automatyzacji zwrotów.
Jak automatyzować procesy, zwroty i zamówienia w sklepie internetowym?
Zastanawiasz się, jak automatyzować e-commerce, zamówienia i zwroty? Podstawą musi być sprawnie funkcjonujący, łatwy w obsłudze i skalowalny system WMS, taki jak WMS Rewista. To autorski system firmy Aspekt i owoc jej 20-letniego doświadczenia w branży.
–Zapewnia on możliwość obsługi logistycznej magazynów e-commerce, współpracuje z najpopularniejszymi platformami web shop i systemami firm kurierskich, wspiera multi order picking, zapewnia scalanie zleceń kompletacyjnych pochodzących od tego samego zamawiającego, integruje się z automatyką magazynową, wspiera procesy kontroli jakości i obsługę zwrotów – wymienia zalety Rewisty Marek Kuropieska.
Jeśli chodzi o kwestie sprzętowe swoim klientom z branży e-commerce Marek Kuropieska poleca przede wszystkim urządzenia typu wearables, „ubieralne”, czyli wszystkie te, które zapewniają pracownikom magazynów wolne ręce.
– Świetnie się to sprawdza w przypadku pickingu drobnych przedmiotów. Takie urządzenie musi być oczywiście odpowiednio ergonomiczne, czyli wyposażone w duży ekran i odporne na upadki, ale nadal lekkie i wygodne w użytkowaniu – mówi Marek Kuropieska.
Automatyzacja sklepu internetowego pozwoli poprawić customer experience
Dynamiczny rozwój e-handlu oddziałuje na podmioty działające na rynku na wiele różnych sposobów. Zmienia się przestrzeń magazynów, organizacja pracy w nich, systemy transportu wewnętrznego.
– Czas dostawy, właściwy wygląd paczki, anonsowanie dostarczenia, rzetelna informacja o statusie zamówienia w czasie rzeczywistym. Wszystkie te elementy, składające się na tzw. customer experience – odgrywają w e-commerce niezwykle istotną rolę. Nie wyobrażam sobie satysfakcjonującego dla klienta procesu zakupowego bez odpowiednio dobranej i właściwie wykorzystywanej technologii – mówi Marek Kuropieska.
Tekst został opublikowany w miesięczniku TSL Biznes 11/2019