FAQ migracji do OS Android

Jak już pewnie wiesz, firma Microsoft wycofała się z aktualizacji i wsparcia technicznego dla systemów operacyjnych Windows na urządzeniach mobilnych.

Oznacza to, że korzystanie z tych systemów może być niebezpieczne, ze względu na brak aktualizacji zabezpieczeń, co zwiększa ryzyko ataków złośliwego oprogramowania oraz naruszenia prywatności użytkowników.

W przypadku urządzeń mobilnych, wybór systemu operacyjnego ma kluczowe znaczenie dla ich wydajności i bezpieczeństwa. Jednym z najlepszych rozwiązań jest przejście na system Android. System ten jest ciągle rozwijany, aktualizowany i ma udział w większości rynku urządzeń mobilnych na świecie. W porównaniu do systemu Windows, Android oferuje więcej funkcji i aplikacji, które ułatwiają codzienną pracę.

W naszym FAQ znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące migracji z systemu Windows na urządzeniach mobilnych do systemu Android. Zapraszamy do lektury!

1. Czy Windows będzie działał?

Tak, ale firma Microsoft nie będzie już świadczyć następujących usług:

  • pomocy technicznej dotyczącej jakichkolwiek problemów,
  • aktualizacji oprogramowania,
  • aktualizacji zabezpieczeń i łatek bezpieczeństwa.

2. Kiedy przejść na OS Android?

Jak najszybciej. Oprócz braku pomocy technicznej i aktualizacji zmniejsza się także ilość dostępnych konfiguracji, a kluczowi producenci przestają produkować urządzenia z systemem Windows.

3. Co z moimi urządzeniami Windows?

Będą działać, ale w oparciu o niezabezpieczony i nie zaktualizowany system. Możesz mieć też problem z brakiem części i usług serwisowych. Co możesz zrobić?:

  • wymienić stare urządzenia na androidowe w modelu TRADE IN,
  • zaktualizować je do nowego systemu,
  • oddać urządzenia nam – odbierzemy je od Ciebie i zezłomujemy.

4. Jaką wersję systemu wybrać?

Najbardziej aktualną. Jest sporo urządzeń z archaicznymi wersjami Androida (4.4-7.0). Zebra oferuje urządzenia z systemem operacyjnym Android w wersji 10 i zapewnia migrację przynajmniej do Androida 12.

5. Jaki typ urządzenia wybrać?

Dopasowane do typu operacji/ergonomii, tak aby w największym stopniu dopasować się do potrzeb użytkownika. Jeśli nie wiesz, który model wybrać, zwróć się do naszych specjalistów.

6. Czy potrzebuję kontraktów serwisowych?

Tak ponieważ zabezpieczają Twoje inwestycje przed uszkodzeniami mechanicznymi i zapewniają dostęp do patchy bezpieczeństwa i aktualizacji systemu do wyższych wersji.

7. Czy są opłaty licencyjne za OS Android?

Nie. Te płaty ponoszą producenci urządzeń.

8. Czy muszę aktualizować OS Android?

Zalecamy regularne aktualizacje, dzięki którym Twój system jest bezpieczny, aktualny i zawiera najnowsze funkcjonalności.

9. Czy muszę przeszkolić pracowników?

Android to najpopularniejszy system operacyjny na świecie. Jest duża szansa, że Twoi pracownicy już go znają. System zapewnia też dużą elastyczność optymalizacji interfejsu użytkownika dlatego łatwo dopasujesz go do ich potrzeb.

10. Czy jest możliwość testów urządzeń?

Tak. Możesz je od nas wypożyczyć i przetestować za darmo.

Masz więcej pytań? Zapraszamy na 30-minutowe bezpłatne konsultacje.
Omówimy strategię migracji do systemu Android w Twojej firmie!

 

Zebra
Honeywell
Adventech Dlog
Soti
Extreme
ProGlove
Nice label
Datalogic
Printronix Auto ID
51T Charging

Adres korespondencyjny:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Męczenników Oświęcimia 40, 41-922 Radzionków

tel. 32 388 08 80
zapytania@aspekt.net.pl

Adres rejestrowy:
ASPEKT Sp. z o.o.
ul. Sobieskiego 11/E6
40-082 Katowice

NIP: 6262687188
REGON: 276 465 720
KRS: 0000122442

Sąd Rejonowy Katowice - Wschód, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał Zakładowy: 272 500,00 PLN

Formularz kontaktowy

Masz pytania lub potrzebujesz wyceny? Wyślij poniższy formularz, skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.